torsdag den 21. september 2017

Brownie

I går havde vi mødregruppen på besøg, og det er så dejligt med gæster - for så er der nogle at bage til; og det betyder som oftest også, at der er en ny opskrift til bloggen. Sidste gang serverede jeg Gulerodskage, og i dag blev det brownies, men altså først efter vi havde spist sandwich med de her lækre og luftige sandwichboller.

Brownien her er super nem at lave, og så holder den sig lækker i flere dage (også selvom den står på uindpakket køkkenbordet). Jeg har ikke tilføjet nødder, og det har jeg ikke fordi, jeg simpelthen var ikke anede om nogle af de dejlige mamas har nøddeallergi. Så det turde jeg ikke risikere.


I øjeblikket har jeg lidt svært ved at få taget billeder af processen, når jeg laver mad. Jeg laver som oftest mad med en baby på armen, og det gør altså tingene en anelse mere besværligt :) Så, jeg tænker, at det er bedre med opskrifter uden billeder af fremgangsmåden - end slet ingen opskrifter? Har jeg ret?

Ingredienser (form 20x20 cm):
110 g. smør
250 g. mørk chokolade
350 g. sukker
4 store æg
2 tsk. vaniljesukker
100 g. mel
0,5 tsk salt

evt. 100 g. hakket valnødder/hasselnødder

Fremgangsmåde:
  1. Smelt smør og chokolade i en kasserolle ved lav varme. Rør rundt så det ikke brænder på. Hæld massen op i en skål og tilsæt sukkeret. Pisk det hele sammen med et piskeris.
  2. Tilsæt æggene et ad gangen og rør dem godt ind i dejen. 
  3. Vend mel, vaniljesukker og salt i dejen.
  4. (Hvis du vil have hakkede nødder i din brownie tilsættes de nu).
  5. Hæld dejen i en smurt bageform og bag den ved 200 grader alm ovn i 40-45 minutter.
  6. Lad kagen afkøle inden den befries fra formen. 
  7. Velbekomme.


Ha' en dejlig dag,
Camilla

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kom gerne med dine tanker om opskriften..