torsdag den 13. juni 2013

Krydrede hakkebøffer m. pestomarineret squash-salat

Sååå er de sidste eksaminer på studiet overstået, og nu venter der kun et speciale forude før jeg kan kalde mig Cand.jur (jurist). Det er en helt vild tanke. Da jeg startede på studiet virkede det som en uendelighed før jeg skulle skrive speciale, og nu er der allerede gået 5 år. Wow.

Men med de sidste eksaminer overstået har jeg nu igen tid til at nusse lidt om bloggen her - og den mad jeg faktisk får serveret herhjemme i det lille hjem :) Kæresten har savnet mine mad-evner (og mit selskab kan jeg fornemme) - og det er jo meget rart at vide :) .. 

Jeg har længe haft lyst til at eksperimentere med en gang 'pasta-pesto' på bedste stenaldervis - og det blev altså i dag, det projekt blev søsat :) Jeg serverede det til en krydret hakkebøf og det fungerede altså virkelig godt! :) Hvis man spiser pasta, kan man jo erstatte squash med det, hvis man lyster :)

Bøffen gemmer sig lidt under salaten! :)
Ingredienser (2 pers.)
Krydret hakkebøf:
400 g. hakket oksekød
2 tsk rød karrypasta
Salt og peber

Squash-salat
1 squash
1 pose pinjekerner
8 cherrytomater
1 rød peberfrugt
4 radisser
1 moden avokado
Flager af parmesanost

Fremgangsmåde:
  1. Hakkebøf: Det hakkede oksekød blandes med den røde karrypasta og krydres med salt og peber. Formes til to store bøffer og steges på en pande i lidt opvarmet olivenolie.
  2. Squash-salat: Squashen skrælles og strimles på en spirali eller et juliennejern. Hæld en omgang kogende vand og strimlerne og lad det dryppe af. 
  3. Imens steges pinjekernerne på en tør pande med lidt salt til de er gyldne. 
  4. Cherrytomater, radisser, peberfrugt og avokado skæres i mundrette stykker. 
  5. Det hele blandes sammen, vendes i lidt hjemmelavet pesto og drysses med parmesanflager. 
  6. Serveres straks!
Farsen. 
Strimlet squash
Ingredienserne til salaten
Den færdige tallerken!

Ha' en dejlig aften!
- Camilla

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kom gerne med dine tanker om opskriften..