fredag den 14. september 2012

Anmeldelse: Café Fønix, Kultorvet



I dag havde jeg en aftale med en skøn veninde. Vi havde aftale at spise brunch (for det kan vi nemlig gerne lide) - og efter nøje gennemgang af de forskellige cafeer, der tilbyder brunchbuffet faldt valget på Café Fønix på Kultorvet - simpelthen fordi det lå så dejligt centralt.

Fønix tilbyder 'Ta' selv brunch' til 109,- incl. én kop kaffe/the og ét glas juice. Se det er jo altså rigtig billigt, hvis i spørger mig! :) .. Spørgsmålet var jo så, om brunchen var til at råbe hurra for. Her kommer vurderingen:

Fønix har en hæderlig brunch, hvis i spørger mig, men det er ikke noget extravagant over det. Den indeholder, hvad den skal - men der mangler lige det dér ekstra for at være helt i toppen, hvis i forstår hvad jeg mener.

På brunchbuffeten var der; røræg med purløg, minifrikadeller, kartoffel rösti, pølser i chili, bacon, frisk frugt, forskellige salater - en melon/feta salat, en ærte/majs salat m.m., frisk frugt, rugbrød og franskbrød.

Røræggen var rigtig god - specielt med purløget, som jeg selv laver herhjemme også, men som man sjældent ser på restauranter. Pølserne var utroligt lækre - lige noget for mig. Men det var måske også det, der var bedst. Baconen lå i en stor klump, og det var mildest talt umuligt at få en ordentligt stykke bacon. Röstierne var også fine, men det var meget tydeligt, at de var fra frost - minifrikadellerne ligeså , og dem var jeg ikke meget til. Salaten var okay, men igen ikke noget i verdensklasse - men hey, man kan heller ikke forvente for meget prisen taget i betragtning.

Alt i alt en hæderlig brunch - jeg ville ikke have noget mod at komme der igen, men det er ikke Phønix jeg vælger, hvis jeg virkelig skal forkæle mig selv.


Beliggenhed:
Café Phønix
Kultorvet 11, 1175 København K

Stjerner:



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kom gerne med dine tanker om opskriften..