onsdag den 13. juni 2012

'Tøm-køleskabet-salat'

Jeg sidder i øjeblikket med næsen begravet i eksamenslæsningen for jeg skal nemlig snart til eksamen i 'Socialret - børn og unges rettigheder' - undervisningen har simpelthen været under alt kritik og SÅ ringe, og det kommer mig altså til skade nu! ØV! På mandag er det heldigvis overstået, og jeg skal først i skole igen til september! :) .. Men alt det her eksamenshalløj betyder også, at jeg ikke har så forfærdeligt meget tid til at blogge - eller lave mad for den sags skyld :) .. Så her får i opskriften på en hurtig gang aftensmad - der samtidig rydder lidt ud i køleskabet :)

Blandet salat med alt fra køleskabet med hakket oksekød :) - Ja, det lyder måske lidt mystisk, men det smager altså dejligt :) ..






Ingredienser (2. pers): 
1/2 salathoved (et af de små)
1 peberfrugt
1 dåse majs
1 avokado
1 gulerod
1/2 agurk
Fetaost
250-300 g. hakket oksekød
Krydderi efter eget valg

Fremgangsmåde:
  1. Salaten skæres i fine strimler og skylles grundigt i en si.
  2. Peberfrugt, avokado og agurk skæres i mundrette stykker.
  3. Guleroden skrælles, deles på langs og skæres i halve skiver.
  4. Salat, peberfrugt, avokado, agurk, gulerod, majs og fetaost blandes og anrettes på en tallerken.
  5. Det hakkede oksekød brunes og krydres med salt&peber og krydderi efter eget valg - og hældes derefter over salaten. 
  6. Spises evt. med lidt Thousand Island dressing (eller hvad man nu lige er til - purløgscreme er også lækkert)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kom gerne med dine tanker om opskriften..