onsdag den 18. juli 2012

Blomkåls-pizza

I aften havde både kæresten og jeg lyst til en omgang comfort-food, nemlig pizza. Jeg er imidlertid stoppet med at spise hvide kulhydrater for en periode - altså ingen lyst brød, lys pasta, hvide ris eller kartofler. Ser i - så er det jo lidt problematisk at lave en pizza :P Jojo kunne da sagtens bage en grovere udgave af pizzabunden - men det bliver stadig for lyst og kulhydratholdigt efter min overbevisning. What to do, what to do?

Jo man laver da simpelthen Janes blomkåls-pizza!! Altså en pizza på bedste low-carb vis, hvor pizzabunden er lavet af blomkål :P Ja, det lyder mystisk, men det er slet ikke så farligt, som det lige lyder! :) .. Så kast i jer bare ud i det kære læsere! Og giv mig gerne en respons :) Her får i min version af herligheden:

Den var altså ikke så mørk i kanten som billederne antyder! :)

Ingredienser (1-2 personer):
Pizzabund:
1 blomkålshoved snittet til blomkålsris
2 æg
1 håndfuld revet ost (Jeg brugte levevis)
lidt salt
oregano

Pizzafyld:
Pizzasauce
skiveskåret skinke
Pepperoni
Grønt peberfrugt
Ost (revet eller frisk mozzerala)
Oregano

Fremgangsmåde:
  1. Alle ingredienserne til bunden blandes og bredes ud på bagepapir på en bageplade.
  2. Bunden bages i en varm oven ved 250 grader varmluft i ca. 12 min. eller til den har fået lidt farve (Den kan godt blive lidt mørk i kanten, men fortvivl ej)
  3. Tag bunden ud og kom pizzafyldet på bunden, og bag pizzaen kort til osten er smeltet.
Blomkålen er snittet til blomkålsris (Her er lavet en dobbeltportion), og skal nu blandes med æg, ost og salt.  
Pizzabunden er trykket ud på bagepapiret og er klar til at blive bagt i ovnen ved 250 grader varmluft i ca. 12 minutter.
Pizzaen har fået fyld på og er blevet bagt færdig i ovnen (indtil osten er gylden)!

Ha' en dejlig aften!
- Camilla

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kom gerne med dine tanker om opskriften..