mandag den 30. september 2013

Søndags-suppedas

Det store flotte egetræ uden for mit vindue er begyndt at smide bladene, kalenderen viser oktober, jeg har fundet mine strømper frem - og samtidigt gemt sandalerne væk, om aftenen tænder vi stearinlys og putter under tæpperne.... Jeg kan konstatere, at det for alvor er efterår :)


Jeg elsker sommeren, men efteråret har nu også sin helt egen charme og indgyder virkelig til lange ture i skoven, putten under dynen, lækker the - og suppe! :) Der findes så mange forskellige supper at kun de færreste har overblik over alle herlighederne. Jeg selv er forfalden til at lave/spise de gamle kendinge - tomatsuppe, hønsekødssuppe og kokos-suppen, som jo er kærestens favorit (og i gamle dage lavede jeg også kartoffelsuppen). Det var egentlig først da jeg for noget tid siden lavede squash-suppe, at jeg kom til at tænke på, hvor mange lækre supper jeg egentlig går glip af. Derfor har jeg besluttet at lave en lille udfordring for mig selv de kommende søndage - udfordring i den forstand, at jeg vil tvinge mig selv til at prøve nogle nye supper, jeg aldrig før har smagt :) Udfordringen kommer til at hedde 'Søndags-suppedasen', og opskrifterne poster jeg selvfølgelig herinde, så i også kan få glæde af dem :)

Udfordringen starter søndag d. 6. oktober 2013 og slutter 8 uger efter, hvor vi har smovset os igennem hele 8, forhåbentligt, lækre supper :)

Så har du en yndligs-suppe som du mener vil falde i min smag - og som du vil dele opskriften på? Så skriv en kommentar herunder, eller send mig en besked på min Facebook-side :) Skulle jeg vælge at lave din opskrift og dele den her på bloggen, bliver det selvfølgelig med henvisning til dig :)

Ha' det rart så længe!
- Camilla

1 kommentar:

  1. Lækker, lækkert.. Er også stødt på mange lækre opskrifter på supper gennem tiden. Her er link til de bedste jeg har lavet, og der er også et link til opskriften i hvert indlæg :)

    Kartoffelsuppe med porre og tomat: http://mite1785.blogspot.dk/2012/11/kartoffelsuppe-med-porre-og-tomat.html

    Cheesiest Tomato Soup: http://mite1785.blogspot.dk/2013/10/cheesiest-tomato-soup.html

    Delicious ham and potato soup: http://mite1785.blogspot.dk/2013/05/delicious-ham-and-potato-soup.html

    Gullashsuppe med kalkun: http://mite1785.blogspot.dk/2012/10/gullashsuppe-med-kalkun.html

    Mums, de er bare lækre allesammen :D

    SvarSlet

Kom gerne med dine tanker om opskriften..