mandag den 9. marts 2015

Små lækre desserter m. hyldeblomstmousse, jordbærmousse og pistacie

Som i ved lavede jeg kage til min fasters 25-års jubilæum den 7. marts 2015 :) Fik lavet tre store kager med det lækreste mousse - og jeg var så heldig, at der blev lidt tilovers.

Jeg brugte mine rester til disse små sødmefyldte glas - pyntet med friske jordbær og hakket usaltede pistacienødder.

Opskriften på både jordbærmousse og hyldeblomstmousse findes her. Jordbærmoussen behøves ikke at blive frosset ned til 'bomber' - men kan kommes i glas med det samme, hvis man ønsker det.

Bemærk at der bliver meget mousse af de to opskrifter, eftersom de er tiltænkt en stor kage, er hensigten derfor blot at komme dem i glas som her, da kan opskrifterne halveres eller den overskydende mousse fryses ned. Mousse kan nemlig snildt fryses ned og gemmes til en anden god gang. Det skal blot lige piskes op og så er der lækker mousse til alverdens desserter.










Ha' en dejlig dag!
- Camilla

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kom gerne med dine tanker om opskriften..