tirsdag den 17. marts 2015

Inspiration til morgenmad: Græsk yoghurt m. frisk frugt og müsli

Morgenmad... En af de der super vigtige ting, som jeg bare ikke er så god til. Jeg ville virkelig gerne, men jeg glemmer det - fordi jeg ikke er sulten. Jeg spiser selvfølgelig når jeg er sulten. Selvfølgelig. Og som lille spiste jeg altid morgenmad, som min mor serverede. Så blev jeg teenager, skulle selv stå for det, og så droppede jeg det ritual. Nu er det efterhånden mange år siden, at jeg var teenager - og sådan en indgroet vane (altså ikke at spise morgenmad), den sidder fast. Men jeg VIL så gerne!

I perioder, hvor der er godt med plusser på overskudskontoen - ja, der gør jeg et stort nummer ud af det. Altså at huske det. Og så kommer en periode, hvor jeg får travlt, og så glipper det igen. Men en dag, når jeg har været konsekvent og vedvarende nok - så er jeg helt sikkert på, at den gode vane nok skal vinde over den dårlige med ikke at spise. Og imellemtiden, så er jeg sikker på, at det hele nok skal gå alligevel :)

Når det så er sagt, så elsker jeg faktisk morgenmad - og jeg har ingen præferencer til, hvad man kan og ikke kan spise til morgenmad. Mad er mad, og morgenmad er bare mad, der spises om morgenen. Så hakkebøffer og frikadeller kan sagtens klemmes ned her, når jeg er sulten vel at mærke. Derudover elsker jeg æg i alle afskygninger, frisk morgenbrød, knækbrød m. ost, frisk frugt, smoothies og græsk yoghurt - græsk yoghurt med frisk frugt, müsli (og sirup - men sig det ikke til nogen).

Her ses en variation med græsk yoghurt, hindbær, blå druer, blommer, müsli og sirup.

Og her en variation m. græsk yoghurt, hindbær, fersken, mango, müsli og sirup :)


Ha' en dejlig dag!
- Camilla

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Ja ikke? :)

      Nu må sommeren også gerne titte lidt mere frem, end det der gråvejr, de sidste dage har budt på :) Hi hi.

      Ha' en dejlig dag.
      - Camilla

      Slet

Kom gerne med dine tanker om opskriften..