torsdag den 16. april 2015

Frikadeller - min yndlingsopskrift

Frikadeller er både en spise, jeg er knap så glad for (når den serveres med brun sovs), og som jeg eeeeeeeeelsker, når de serveres med en sprød og lækker salat :) Dét synes jeg passer så uendeligt godt sammen, og derfor serverede jeg i aften de herlige dunser med en sprød og skøn kartoffel-broccolisalat.

Jeg kan godt lide smagen af all-around krydderi i mine frikadeller, men er du ikke så meget til det stads, så kan de snildt udelades, så skal du blot huske at tilsætte lidt salt til farsen.


Ingredienser:
500 g. hakket svinekød
1 mellemstort løg
2 æg
2-3 spsk. mel
1 dl. mælk
1 dl. kogende vand
1 oksebouillonterning
1 spsk. all around krydderi

Fremgangsmåde:

  1. Farsen: Bouillonterningen opløses i 1 dl. kogende vand. Løget pilles og hakkes fint. 
  2. Alle ingredienserne kommes i en skål og røres sammen til en homogen fars. 
  3. Lad farsen hvile på køl i 30 minutter.
  4. Frikadellerne formes: Opvarm lidt olie på en pande.
  5. Brug en spiseske til at forme frikadellerne. Dyp den i vand så farsen slipper skeen. Tag en skefuld fars (evt. med top, hvis du kan lide dine frikadeller store), form så en frikadelle med skeen og din håndflade.
  6. Kom frikadellen på den varme pande og tryk den lidt flad. Når frikadellen har fået god farve på den ene side vendes den, og steges færdig. Frikadellen er færdig, når den føles fast og hænger fast på gaflen, når du stikker den ned i frikadellen. 
  7. Servér med dit yndlingstilbehør :)
  8. Velbekomme.








Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kom gerne med dine tanker om opskriften..