søndag den 20. oktober 2013

Søndags-suppedasen del 3 - Vintersuppe m. oksekød

Så blev det søndag og tid til endnu en suppe - til dem af jer, der ikke skulle vide det, har jeg nemlig et lille søndagsprojekt igang.. Projektet kalder jeg søndags-suppedasen. Kort fortalt handler det om, at jeg hver søndag i 8 uger poster en ny opskrift på suppe.

Ugens suppe blev til en lækker vintersuppe med oksekød. Det tog ingen tid at lave, men til gengæld var det virkelig virkelig velsmagende :) Kæresten var solgt, og jeg ligeså. Inspirationen har jeg herfra, og jeg har selvfølgelig udeladt de ting, jeg ikke spiser eller bryder mig om, og tilføjet lidt af det jeg havde i køleskabet. Suppen minder rigtig meget om gullaschsuppe, og det gør jo bestemt ikke noget :)

Vintersuppe m. oksekød  ♡
Ingredienser (2-3 personer):
500 g hakket oksekød
1 porrer
3 gulerødder
1 mellemstor pastinak
1 l oksebouillon
1 fed hakket hvidløg
1 hakket chili
2 spsk. tomatpuré
1 tsk. salt
1 knsp. peber

Fremgangsmåde:
  1. Varm lidt olie op i en gryde. Når olien er varm brunes kødet godt.
  2. Rens porren og skær den i ringe og svits dem sammen med oksekødet.
  3. Gulerødder og pastinak skrælles og skæres i mundrette stykker og kommes i gryden.
  4. Hæld oksebouillonen ved og tilsæt hvidløg, chili, tomatpuré, salt og peber og lad suppen koge under låg i 15-20 min. Eller til grøntsagerne er møre (det varierer efter størrelsen)
  5. Smag suppen til og servér med et smil :)
Kødet brunes.
Porrer svitses med. 
Gulerødder og pastinak tilsættes. 
Bouillonen hældes i gryden. 
Tomatpuré, hakket chili og hvidløg kommes ved. Det hele simre til mørt. 
Den færdige suppe! :)
Ha' en dejlig dag!
- Camilla

1 kommentar:

Kom gerne med dine tanker om opskriften..