tirsdag den 14. februar 2012

Valentines Day - mit forslag til en dejlig middag

Så blev det Valentines Day :) Kæresten og jeg plejer ikke at fejre det - jeg ved egentligt ikke hvorfor, jeg synes nemlig, det er en meget hyggelig tradition. Hvis man ser bort fra alt det der lyserøde, hjerter og balloner, der blot er til for at generere omsætning for forretningerne, så er det jo egentligt en smadder dejlig dag - en hyldes til kærligheden; det kan jeg godt lide. Selvfølgelig skal man huske altid at vise sin partner, hvor glad man er for vedkommende, men en dag i kærlighedens navn - det synes jeg er en ret sød tanke :) ..

Skulle der sidde en ægte romantikker derude, der gerne vil overraske sin kæreste/kone/elsker i dag med en lækker middag, men bare ikke lige har den store fantasi, så kommer her mit bud på en Valentines-middag :)



MENU 1:

Forret:
Krydret vintersuppe m. cremfraishe og smørstegte græskarkerner (halver evt. opskriften, så der også er plads til hovedret og dessert - eller gem resten til frokost dagen efter)






Hovedret:
Honningglaseret svinemørbrad m. grønsalt og sprøde skiveskårne beder








Dessert:
Lun æble-marcipan-tærte m. flødeskum (Halvér evt. opskriften, og lav den i små tærteforme - en til dig og en til din udkårende)






----- O -----


MENU 2:


Forret:
Bruschetta m. tomatsalsa







Hovedret:
Crispy chicken, pommes rösti og vindruesalat








Dessert:
Valentines-cupcakes








Ha' en dejlig aften!
- Camilla

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kom gerne med dine tanker om opskriften..