lørdag den 13. april 2013

3 etagers lækkerheds-lagkage

Min søde lillesøster er blevet 18 år - hvilket jeg slet slet ikke kan forstå. 18 år!!! Jeg er ræd ved tanken om, at sende hende ud i nattelivet, og har da også allerede skræk-billeder på nethinden af min søde - meget uskyldige - lillesøster valse rundt stang hamrende bacardi i indre by.... Mest fordi jeg måske ved, hvordan det foregår, når jeg er ude på ukristelige tidspunkter - det er slet slet sleeeet(!) ikke noget for hende! :) ..

I alle fald er hun blevet 18 år og hun blev selvfølgelig fejret med manér til et brag af en abefest med min skøre men noget så vidunderlige familie. Min far lavede maden (han kan noget den mand! Trylleri siger jeg jer), og jeg stod for salater og kronen på værket.......Fødselsdagskagen.

Min søster havde ønsket, at jeg skulle lave den, og så havde jeg sådan set frie tøjler. Bordet skulle dækkes med hvide due og røde roser, og derfor var det oplagt, at lave kagen i samme tema. Så havde jeg gået og leget med tanken om, at der skulle være et billede af min søster på kagen - jeg havde nemlig et billede af hende, hvor hun ser noget så smuk ud, så det fik jeg printet ud og sat i en hjemmelavet ramme af sukker. I kagen kom jeg i det nederste lag jordbær-champagnemousse med hvid chokolade, og i det øverste lag kom der hyldeblomstmousse - det er altså bare to mousser, der komplimenterer hinanden virkelig godt. Kagen blev smurt op med en vaniljecreme og overtrukket med hjemmelavet fondant. Til sidst blev den pyntet med royal iceing og pyntet med hjemmelavede roser i fondant.




Ha' en dejlig dag!
- Camilla

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kom gerne med dine tanker om opskriften..