tirsdag den 16. april 2013

Kyllingesalat med asparges og jordbær

I dag var jeg lige en tur inde forbi Torvehallerne på Israelsplads, da jeg var på vej hjem.. Torvehallerne er et sted, jeg har et lidt blandet forhold til.. Jeg hader det lidt, og alligevel så elsker jeg det.. Der er ikke nogen tvivl om, at der er massere af lækre ting at finde derinde, men priserne er også skruet godt i vejret - jeg havde et gavekort ind til Brdr. Nyholms grønthandler derinde, og for 100 kr. fik jeg en bakke feldtsalat, 2 røde peberfrugter og en butternut squash - Så var det da også økologisk, bevares, men det er simpelthen bare alt alt for dyrt til mig, men gavekortet udløber i denne uge så det skulle jo bruges. Mit forhold til stedet blomstre dog altid lidt i forårs/sommermånederne, når de udendørs grønthandlere slår deres stader op - her er der både mere at vælge mellem, og priserne er også til at arbejde med.

...Jeg var selvfølgelig også forbi de udendørs grønthandler, og der fik jeg både købt jordbær og asparges og meget andet, og det passede mig glimrende - for aftensmaden stod nemlig på kyllingesalat herhjemme som en hyldest til foråret.

Kyllingesalat m. asparges og jordbær - lækker og sommerlig 
Ingredienser (2 pers.):
400-500 g. kyllingefilet
1/2 bk. jordbær
1/2 bk. feldtsalat
1/2 bt. asparges
1/2 agurk
200 g. ærter (optøede)
1 stor rød peberfrugt
All Around krydderi
Grill krydderi
Hvidløgspulver

Fremgangsmåde:
  1. Kyllingen renses og skæres i mundrette stykker. Krydres med allaround, grillkrydderi og hvidløgspulver og steges på panden i lidt opvarmet olivenolie.
  2. Bunden knækkes af aspargesene, som dampes let i kogende vand 1-2 minutter.
  3. Salat, agurk og peberfrugt skylles, rense og skæres i mundrettes stykker og anrettes på tallerknerne sammen med de optøede ærter.
  4. Når kyllingen er færdigstegt kommes den i den salaten som toppes med lidt skiveskårne jordbær.
  5. Serveres evt. med lidt hjemmelavet pesto eller karrydressing


Ha' en dejlig dag!
- Camilla


1 kommentar:

Kom gerne med dine tanker om opskriften..