onsdag den 18. april 2012

Naanbrød med kokoskylling og æble-mynte raita

I dag har været en utrolig hektisk dag. I morges havde vi glarmester på besøg for at skifte to punkterede ruder i stuen, ellers har jeg siddet med næsen i bøgerne hele formiddagen og i eftermiddags, har jeg været i landsskatteretten og var først hjemme ved 6 tiden, så aftensmaden skulle være noget hurtigt inden aftenens træning.
For noget tid siden stødte jeg på denne opskrift i Føtex kataloget - og den synes jeg gerne at jeg ville prøve :) ..



Ingredienser
2 Kyllingefileter (jeg brugte noget inderfilet fra fryseren)
1 spsk. Karry
1 lille ds. Kokosmælk
Salt og peber
250 g Græsk yoghurt (jeg brugte cremefraishe, da jeg havde en rest i køleren)
1/2  Æble
1/2 bdt. Frisk mynte
Citronsaft
2 store Naanbrød
Spidskål (jeg brugte alm. hvidkål)
1/2 bakke blandet salat. 

Fremgangsmåde:
  1. Vend kyllingefileterne i en blanding af Karry og kokosmælk.
  2. Hvidkålen snittes ultra tyndt
  3. Æblerne skæres i ultra tynde både
  4. Æblerne, cremefraishe og finthakket mynte blandes med citronsaft og salt&peber. 
  5. Kyllingefileterne steges 5-6 minutter på hver side ved lav til middel varme.
  6. Lun naanbrødene og anret hvidkålen og salaten oven på. Skær kyllingen i skiver og læg den oven på salaten. Kom raitaen ved og server straks. 

Vend kyllingefileterne i en blanding af karry og kokos
Hvidkålen snittes ultra tyndt.
Æblerne skæres i ultra tynde både.
Æblerne, cremefraishe og finthakket mynte blandes med citronsaft og salt&peber.
Kyllingefileterne steges 5-6 minutter på hver side ved lav til middel varme.
Lun naanbrødene og anret hvidkålen og salaten oven på. Skær kyllingen i skiver og læg den oven på salaten. Kom raitaen ved og server straks.


Ha' en dejlig aften!
- Camilla

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kom gerne med dine tanker om opskriften..