torsdag den 26. april 2012

Nakkefilet m. ovnbagte rodfrugter

I aften stod den på en god omgang tømt køleskabet og det betød, at resterne af de grøntsagerne vi fik i starten af ugen skulle bruges :) .. Så hvad var mere passende end ovnbagte rodfrugter? :) .. Til rodfrugterne fik vi en nakkefilet og tzatziki :)


Ingredienser (4 pers.)
200 g. gulerødder
200 g. knoldselleri
200 g. rødbede
2 hele peberfrugter
4 kartofler
1 bakke skalotteløg
Timian
Salt&peber


Fremgangsmåde:

  1. Grøntsagerne skrælles, skylles og skæres i lige store stængler. Løgne pilles - er der tale om almindelige løg, da skæres de i kvarte. 
  2. Grøntsagerne kommes på en bageplade og krydres med salt&peber og timian. Jeg sprayer mine med en vandspray (også engang, når de er i ovnen) - så synes jeg ikke de bliver så tørre.
  3. Rodfrugterne bages i ovnen 45-60 minutter ved 200 grader.


Rodfrugterne klar til at komme i ovnen.
De ovnbagte rodfrugter :) Jeg undskylder for de dårlige billede.

Ingredienser til Tzatiki:
Græskyoghurt 10% (jeg brugte cremefraishe, for det havde jeg i køleskabet)
3-4 fed hvidløg
1/2 agurk
Purløg (det kan jeg godt lide at komme i)
Salt&peber

Agurken skræres i tern, hvidløget presses, purløget hakkes fint og det hele kommes i yoghurten. Krydr med salt&peber.


Aftenens tallerken :) ..

Ha' en dejlig aften!
- Camilla

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kom gerne med dine tanker om opskriften..