torsdag den 24. maj 2012

Sommersalat

Åhh du kære kære kære KÆRE sommer! Hvor har du været? Og hvor har jeg dog savnet dig!!

Sommeren er over Danmark og jeg er (så godt som muligt) ved at være frisk! Min far siger altid, at helt rask bliver jeg jo aldrig - ja han er vittig er han - og måske har han ret :) .. I hvertfald er der kun en snert af lidt slim tilbage i hals og lunger som følge af allergien :) ..

Kæresten og jeg besluttede os, at gå ned i gården og grille i dag - i aller bedste hygge-stil! :) .. Pølser må jo aldrig glemmes, når der grilles, så dem fik vi en af hver, og ellers stod den på Grill-spyd m. kylling og hjemmelavet marinade og denne lækre sommersalat :) .. Jeg laver et andet indlæg med de der grill-spyd med tilhørende marinade - ellers bliver det her jo tosse-langt! :) ..



Ingredienser til Sommersalat
1 bk. Babysalat
1/4 Vandmelon
1-2 Appelsin(er)
5-6 jordbær
Citronolie (kan udelades)
Evt. nødder
(Salaten kan fyldes med alt muligt - vindruer, mango, rosiner, nødder m.v.)

Fremgangsmåde:
  1. Skyld babysalaten og skær vandmelonen og jordbær ud i passende stykker. 
  2. Skær hver ende af appelsinen og skræl siderne, så du lige nøjagtig skærer alt det hvide af. 
  3. Derefter skæres ned langs hver af lamellerne i appelsinen, så du får nogle fine delikatebåde/fileter. Brug de hele fileter eller skær dem over et par gange, for mere mundrette stykker. 
  4. Bland frugt og babysalat og vend det hele sammen med en god citronolie inden servering. 

Tip: Hvis du vil undgå at komme hjem med en umoden vandmelon, så ligger hemmeligheden i at banke. Når du banker på vandmelonen (og andre meloner for den sags skyld - jaja, ikke damernes selvfølgelig :P), skal den give en rungende hul lyd - så ved du, at den er spiseklar!

Så giv melonen en på skallen og duft til appelsinerne (hvis ikke de dufter af noget, smager de sjældent af noget) - Så er du godt på vej :)

Appelsinen er skrællet

Vandmelon er skåret i mundrette stykker, salaten er skyllen, jordbærene er skåret i kvarte, og appelsinen er skællet og skåret i stykker. Det hele blandes sammen, citronolie hældes ved (kan udelades) og nødder drysses over.

Salaten da den lå på tallerknen - billedet yder den slet ingen respekt! Lyses stod lige på og der må jeg alså indrømme, at min elskede Iphone kommer til kort :) .. Men hold op hvor smagte den lækkert! Super frisk og sommerlig!



Ha' en dejlig dejlig solskins-aften!
- Camilla 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kom gerne med dine tanker om opskriften..