tirsdag den 27. november 2012

Banan-blåbær milkshake

♪♫♫ My milkshake bringes all the boys to the yard, and they're like - it's better than yours, damn right it's better than yours, i could teach you but i'd have to charge ♪♫♫

... Jeg indrømmer det, jeg eeeelsker milkshake - okay mest når der er 1,5 liter vaniljeis i, men det kan også godt gøres mindre overdådigt og stadig smage fantastisk (...hvis jeg nu skal indrømme det - og det er meget mod min vilje, at jeg erkender, at der ikke altid er behov for is).

Jeg havde 2 bananer liggende, der godt kunne tænke sig at blive brugt og en halv bakke blåbær fra i lørdags, hvor jeg endnu engang lavede den fantastiske blåbærsalat - og mig bekendt er det alletiders anledning til at lave en banan-blåbær milkshake!? :)


Ingredienser (1 kande):
2 bananer
1/2 (eller en hel) bakke friske blåbær
5 isterninger
vaniljesukker
mælk (alt efter hvilken konsistens man kan lide)

Fremgangsmåde:
  1. Ingredienserne kommes i blenderen og får en ordentlig omgang til milkshaken har fået en glat og lækker konsistens.
  2. Tilsæt mælk lidt ad gangen til den ønskede konsistens er opnået.
  3. Hæld milkshaken i et glas og drys evt. med lidt finthakket chokolade.
  4. Server straks :)

Ha' det rart!
- Camilla

1 kommentar:

Kom gerne med dine tanker om opskriften..