mandag den 12. november 2012

Muffins m. hindbær/blåbær

Muffins er lækre, de har en fantastisk størrelse, man bliver ikke så fedtet når man spiser dem…Jeg elsker dem! :) Det er blevet så moderne at komme 'topping' oven på sine muffins, og det smager også skønt, virkeligt, men jeg synes faktisk godt, det kan blive en smule kvalmt i længden (…især når man har spist en 8-10 stykker), derfor får i her opskriften på nogle helt almindelige muffins uden topping, men med lækre bær! :) Muuuuums! Opskriften har jeg fundet hos Frkcupcake, og jeg har tilføjet meget få ændringer - lidt mere vanilje, og lidt sukker på toppen :) Opskriften får i her.

Muffins med hindbær og blåbær  
Ingredienser (24 stk.)
3 æg
3 dl creme fraice
1 1/2 dl olie
260 g. sukker
3-4 tsk vaniliesukker
1 tsk bagepulver
300 g. mel
100 g. hvid chokolade
75 g blåbær
75 g hindbær

Sukker til drys.

Fremgangsmåde:
  1. Bland de våde ingredienser i en skål og de tørre i en anden. Vend derefter de våde ingredienser i i de tørre.
  2. Hak chokoladen groft og vend den i dejen.
  3. Dej dejen i to skåle og vend hindbærene i den ene og blåbærene i den anden - man kan også blande dem og så få 24 stk. med både blåbær og hindbær, det må være op til den enkelte.
  4. Kom dejen i muffinsforme, drys med lidt sukker på toppen, og bag dem ved 200 grader i 13-16 min. De skal lige akkurat være gyldne på toppen - bages de for længe bliver de tørre.
De våde ingredienser blandes sammen.
De tørre er vendt i og chokoladen tilsættes.
Hindbær er vendt i halvdelen af dejen.
Blåbær er vendt i den anden halvdel af dejen.
De færdige muffins 

Ha' en dejlig dag!
- Camilla

1 kommentar:

  1. Yum, hvor ser de lækre ud - jeg er heller ikke så meget til topping, hvertfald ikke hvis det er det der smør-frosting. Så hellere en gang alm. glasur eller flødeost, hvis det skal være (:

    - Anne

    SvarSlet

Kom gerne med dine tanker om opskriften..