tirsdag den 26. marts 2013

Ægge-muffins

Måske sidder der nogen derude bag skærmen, som tænker over, hvordan man får sørget for, at få både protein og grøntsager i sit morgenmåltid, hvis man ikke er glad ved tanken om en lækker bøf om morgenen. Manden herhjemme er f.eks. ikke glad for kødet til morgenmad, men til gengæld får han så sit protein igennem f.eks de her ægge-muffins.

Egentligt er det jo bare æggekage i muffinsforme, men det gør det altså super nemt at fryse ned. Jeg laver gerne en masse ad gangen, som jeg fryser ned i portioner, der lige er til at tage op og varme. Super nemt og tidsbesparende. Han spiser dem gerne med nogle gulerodsstave, agurk, avokado o.lign. og en gulerodsbolle.


Æggemuffins - super nemme til morgenmad eller madpakke 


Ingredienser (15 stk.)
2 mellemstore løg
1 rød peberfrugt
1/2 broccoli
2 store forårsløg
Øko usaltet brystflæsk
15 æg
Salt og peber

NB: husk muffinsforme (gerne nogle kraftige nogle)

Fremgangsmåde:

  1. Sværen fjernes fra brystflæsket, som skæres i små tern og steges sprøde på panden. Krydres med friskkværnet himmalayasalt.
  2. Løg og forårsløg hakkes fint og steges i fedten fra flæsket. 
  3. Peberfrugten renses og skæres i tern, som kommes på panden med løgene.
  4. Broccolien dels i små bukketter og dampes.
  5. Grøntsager og flæsk fordeles i muffinsformene.
  6. Æggene piskes sammen til en ensartet masse, krydres med salt og peber og fyldes i formene. 
  7. Ægge-muffins'ne bages i ovnen ved 200 grader til de er gyldne og gennembagte (i omegnen af 20 minutter).
Flæsken steges sprød. 
Grøntsagerne steges i fedten fra flæsket.
Ingredienserne kommes i forme.
Æggemassen er hældt ved - sørg for at bag med det samme, så formen ikke står og bliver blød 
De færdige ægge-muffins.

Ha' en dejlig dag!
- Camilla


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kom gerne med dine tanker om opskriften..