lørdag den 10. marts 2012

Kage til svigermors fødselsdag

I går eftermiddags gik jeg forbi min yndlingsgrønthandler ved Nørrebro Station og han havde læææækre jordbær til en 10'er og friske vindruer til 7,- halvkiloet - Det kunne jeg simpelthen ikke gå forbi! :) .. Så i går aftes fik vi frugtsalat med vaniljecreme lavet på græsk yoghurt - se opskriften her.

Men der var selvfølgelig mere frugt tilbage, så i morges lavede jeg en lækker morgenmad til kæresten med Scrambled eggs, yoghurt m. müsli, mandler, den lækre frugt fra i går og lune rundstykker :) Det var længe siden, at morgenmaden herhjemmme har bestået af andet end 'noget med mælk på' :) 



Det var også i går, at svigermor havde fødselsdag, og hun har derfor inviteret familien på kro i aften til lidt lækkert mad :) - Så derfor bliver der ikke blogget om dagens aftensmad i aften - da jeg jo af gode grunde ikke skal lave den :) .. Meeen, helt væk fra køkkenet kan jeg jo ikke holde mig!! 

Efterfølgende skal vi hjem til hende at hygge, og så tænkte jeg - hvorfor ikke lige smække en kage sammen i anledningen? :) Så det har jeg gjort! :)

Kagen er af chokoladebunde - ikke en særlig vellykket opskrift, så den vil jeg spare jer for! Den smuldrede for et godt ord og kagen var simpelthen ikke til at smøre op, og jeg kunne derfor ikke få fondanten glat, som jo ellers er meningen! ØV! 

Men derimod så fik jeg lavet en super lækker hyldeblomstmousse, som kom i sammen med et lag hindbærmousse! :) .. Kagen blev pyntet med små fine jordbær lavet i fondant, som jeg sad og nussede med i går, da der var X-factor :) .. Den er ret sommerlig - næsten en hel velkomst til foråret :)



Nu håber jeg, at hun bliver glad - og at den selvfølgelig smager lige så godt, som jeg forventer! :) - Det er i hvert tilfælde ikke sidste gang, at jeg har lavet denne opskift på hyldeblomstmousse! :)

Ha' en dejlig lørdag!
- Camilla

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kom gerne med dine tanker om opskriften..